L’Atenció Sexual i Reproductiva de l’ICS a Barcelona i l’Ajuntament de la ciutat presenten la ‘Guia per a la conducció de grups d’homes per una paternitat responsable, activa i conscient’

guiaconducciogrupshomes2_APBCN-2016El Servei d’Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva (ASSIR) de l’Àmbit d’Atenció Primària Barcelona Ciutat de l’ICS i el Projecte Canviem-ho, Servei d’Atenció a Homes per a la Promoció de Relacions no Violentes, de l’Ajuntament de Barcelona han elaborat conjuntament la Guia per a la conducció de grups d’homes per una paternitat, responsable activa i conscient, que es presenta demà, 7 de juny, a la Biblioteca Jaume Fuster de la ciutat.

En l’acte, la llevadora responsable de l’ASSIR i coautora de la Guia, Cristina Martínez, tractarà de “Paternitats responsables, actives i conscients. El paper dels homes en els programes d’Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva”. També presentaran el document el gerent de l’Àmbit, Rafael Ruiz; la regidora de Feminismes i LGTBI de l’Ajuntament, Laura Pérez Castaño, i el psicòleg del ‘Projecte Canviem-ho’, Aharon Fernández, que abordarà “Aspectes relacionats amb la masculinitat i la paternitat i l’organització dels grups d’homes”.

Cal recordar que el Projecte Canviem-ho de l’Ajuntament de Barcelona promou la conscienciació, la participació i la implicació dels homes en l’equitat de gènere i que l’ASSIR de l’atenció primària de l’ICS de la ciutat hi col·labora des de 2011, conduint grups d’acompanyament a homes en el seu paper com a pares durant el període de l’embaràs, el part i el postpart.

Una eina necessària per tractar la paternitat des de la perspectiva dels homes

Aquesta nova Guia per a la conducció de grups d’homes per una paternitat, responsable activa i conscient és un recurs pedagògic per facilitar, especialment a les llevadores però també a altres agents, eines per treballar temes relacionats amb les paternitats des de l’experiència masculina. És a dir, se centra en aquelles situacions que viuen els homes en el procés de gestació, o més endavant en el postpart i la criança de les criatures, en relació amb la seva identitat, la cura, l’acompanyament de la parella durant l’embaràs, el part i el postpart, la construcció del vincle amb la criatura, les emocions que sorgeixen durant tot el procés, la relació i la comunicació amb la parella, la sexualitat o l’organització del temps i la conciliació de la vida laboral i personal.

Des de l’ASSIR de Barcelona ciutat de l’ICS es considera que el grup és una eina fonamental de transformació social per començar a promoure l’exercici d’unes paternitats més actives, presents i afectives. S’acompanya els homes en la gestió de la seva situació actual com a pares de manera positiva i saludable, potenciant els seus recursos personals i fent visibles les oportunitats per al creixement personal en aquest moment vital. D’aquesta manera, els homes poden fer un procés d’apoderament en la cura dels fills i sentir-se coprotagonistes en la criança de les seves criatures, en comptes de sentir-se només un element de suport o col·laboratiu.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.