La Unitat d’Atenció al Ciutadà de l’EAP Amposta posa en marxa la cita prèvia per a tràmits administratius

logo_lamevasalut-originalEl 2015 a l’EAP Amposta es va engegar la campanya informativa a la ciutadania per donar a conèixer el Cat@Salut La Meva Salut. Aquesta informació es facilitava principalment des de la Unitat d’Atenció al Ciutadà (UAC). 

Al primer trimestre del 2016, es va observar que un 55% dels ciutadans als quals s’havia formalitzat l’acreditació no hi havien accedit. En fer seguiment d’aquest circuit, els ciutadans van indicar-ne alguns dels motius: “Ho vaig intentar i no ho vaig saber fer”, “No em va quedar clar com ho havia de fer”, “Em donava error”…

Davant aquest repte, com a proposta de millora, es va creure oportú oferir una atenció més personalitzada, ajudant el ciutadà que ho necessités, perquè pogués completar l’autoregistre, i explicar-li el que podia trobar a Cat@Salut La Meva Salut i com podia accedir-hi.

Així, el passat mes d’abril es va crear una agenda per citar aquells pacients que poguessin necessitar aquest servei, en horari de matí i tarda. Se’ls dóna cita prèvia per ser atesos, i se’ls entrega un recordatori on consta el número de consulta on s’han d’adreçar ja que, per garantir la confidencialitat i protecció de dades, aquest tràmit es fa a una consulta.

Per finalitzar i conèixer la seva opinió, se’ls demana que omplin una enquesta de satisfacció, de la qual destaquen les conclusions següents:

1.    Quant a l’edat, els problemes comentats anteriorment no ho són per a un tram d’edat específic, ja que hi ha un percentatge proporcional en els diferents trams.

2.    Respecte al sexe, hi ha més dones que homes que han mostrat interès per sol·licitar l’acreditació i aquest servei.

3.    Un 80% dels ciutadans que fa ús d’aquest servei utilitza les TIC habitualment.

4.    Un 100% dels ciutadans opina que aquesta atenció millora el tracte, la comunicació i l’efectivitat, i evita llistes d’espera a la UAC per ser atès.

5.    A un 98% dels ciutadans els agradaria que els programessin cita prèvia per realitzar tràmits específics.

Atesos aquests resultats, els professionals de la UAC manifesten que s’animen a continuar en aquesta línia de treball, i per això, actualment, han ampliat les vies d’informació al ciutadà del Cat@Salut La Meva Salut: a més d’informar-ne ells mateixos, també ho fan els professionals sanitaris i per mitjà de la pantalla d’informació del centre. Així mateix, properament, tenen previst fer-ne difusió entre el teixit associatiu de la ciutat.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.