Els usuaris valoren amb un notable alt els serveis que reben als centres de l’ICS  

_16_3558Els usuaris dels centres d’atenció primària (CAP) i dels hospitals de l’Institut Català de la Salut (ICS) estan molt satisfets amb els serveis que hi reben, segons els resultats del Pla d’enquestes de satisfacció (PLAENSA) 2015 que acaba de publicar el Servei Català de la Salut. Els ciutadans expressen el seu grau de satisfacció global amb una nota de 7,92 sobre 10 en el cas de l’atenció primària i de 8,33 sobre 10, en el dels hospitals de l’ICS.

A l’estudi corresponent a l’atenció primària, els usuaris dels centres de l’Institut valoren molt positivament el servei de sol·licitud de visites a través d’Internet (98,36%), la claredat de les explicacions dels professionals (96,41%), la neteja dels CAP (95,76%), el tracte dels professionals mèdics (95,20%) i d’infermeria (94,75%), i el temps de la visita (91,27%). Pràcticament nou de cada deu pacients atesos en centres d’atenció primària (88,63%) afirma que hi tornaria. Els aspectes millorables —que obtenen menys d’un 75% de satisfacció— són la facilitat per obtenir dia de visita (69,88%), el temps que es triga a atendre el telèfon (69,47%) i la puntualitat per entrar a la consulta (56,04%).

Pel que fa a l’atenció als hospitals de l’ICS, els pacients mostren una elevada satisfacció amb el tracte del personal d’infermeria (96,35%), del mèdic (95,79%) i del d’admissions (94%), amb l’ajuda rebuda per controlar o alleujar el dolor (95,79%), amb les explicacions sobre el funcionament de l’hospital (95,66%), amb la sensació de sentir-se en bones mans (95,65%) i amb la informació rebuda (explicacions a l’alta, 95,36%; informació a familiars, 94,46%, coherència de la informació rebuda, 94,40%, i informació sobre les proves realitzades, 92,76%). El 92,24% dels pacients enquestats afirma que continuaria anant al mateix hospital. Els dos aspectes que obtenen menys del 75% de valoracions positives són el temps en llista d’espera (73,24%) i el menjar de l’hospital (58,28%).

Satisfacció amb els serveis sanitaris

Els estudis del PLAENSA avaluen la qualitat del servei i el grau de satisfacció de les persones usuàries amb els diferents serveis sanitaris públics. Els resultats serveixen per dissenyar i implementar estratègies de millora de la qualitat en la provisió d’aquests serveis. El Pla avalua de manera periòdica la satisfacció dels ciutadans amb diverses línies de servei o processos (atenció primària, atenció hospitalària amb internament, atenció sociosanitària amb internament, atenció a la salut mental ambulatòria, atenció hospitalària urgent, atenció especialitzada ambulatòria, recepta electrònica, etc.). Els informes que acaba de publicar el CatSalut sobre l’atenció primària i els hospitals recullen els resultats de les enquestes de satisfacció realitzades durant l’any 2015. Els darrers estudis en aquests àmbits es van dur a terme l’any 2012.

En l’enquesta de satisfacció en l’àmbit d’atenció primària es van realitzar 29.525 entrevistes telefòniques aleatòries entre persones de 15 anys o més que havien estat usuàries durant el darrer any dels serveis sanitaris d’atenció primària, amb un marge d’error de ± 0,37% i un nivell de confiança del 95%. Les entrevistes es van dur a terme entre el 29 de setembre i el 7 de desembre de 2015.

Pel que fa a l’estudi referent a l’atenció hospitalària amb internament, es van realitzar 4.691 enquestes telefòniques aleatòries entre persones de 15 anys o més que havien estat ingressades en un hospital del SISCAT com a mínim dues nits. El marge d’error de l’enquesta és de ± 0,86% i el nivell de confiança és del 95%. Les entrevistes es van realitzar entre el 26 d’octubre i el 3 de desembre de 2015.

L’ICS gestiona 284 equips d’atenció primària, cosa que suposa un 77% del total de Catalunya, i 8 hospitals (Vall d’Hebron, Bellvitge, Germans Trias, Arnau de Vilanova, Joan XXIII, Doctor Josep Trueta, Verge de la Cinta i Viladecans), que representen aproximadament un 30% de tots els llits hospitalaris d’aguts del país i el 33% de les altes.

Més informació:

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.