La 7a Cursa Nocturna Ciutat de l’Hospitalet col·labora amb la investigació del càncer de mama a l’IDIBELL

Logo Predicop jpgL’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat i l’Institut d’Investigació de Bellvitge (IDIBELL) han signat un acord perquè les persones que s’inscriguin a la setena Cursa Nocturna de l’Hospitalet puguin col·laborar en el finançament d’un projecte de recerca de l’IDIBELL per prevenir el càncer de mama. La cursa tindrà lloc el dia 16 d’abril al vespre pels voltants de la Gran Via de l’Hospitalet, en dos circuits, un de deu quilòmetres i un altre de cinc.

A l’hora de fer la inscripció, els participants poden optar per realitzar una aportació voluntària que ajudi a finançar el projecte PREDICOP, que vol investigar la influència de l’estil de vida en la recurrència del càncer de mama entre persones que s’han recuperat de la malaltia. El projecte està coordinat per l’IDIBELL i l’Institut Català d’Oncologia (ICO), sota la direcció d’Antonio Agudo. Concretament, els investigadors estudiaran la relació de la malaltia amb la dieta, l’activitat física i l’excés de greix, tres factors que podrien convertir-se en els primers marcadors predictius entre les dones de més risc.

L’estudi PREDICOP

PREDICOP és un assaig que es durà a terme en diversos centres de salut i que inclou 2.108 dones de Catalunya, de 18 a 75 anys, que ja han passat per un tractament estàndard contra el càncer de pit. Les participants, que rebran un tractament basat en l’exercici i el control de la nutrició, seran objecte de seguiment durant quatre anys amb la intenció de demostrar que aquests canvis en l’estil de vida són determinants per a la millora del pronòstic del seu càncer, la seva qualitat de vida i, en definitiva, la seva supervivència.

PREDICOP és un projecte particularment innovador, ja que no hi ha resultats sobre l’efecte combinat de la dieta i l’activitat física en la recurrència del càncer de mama. Quan els investigadors l’arribin a concloure proporcionarà eines i recomanacions d’estil de vida que tindran un impacte –clar i a curt termini– en la vida de les dones que l’han patit.

Els investigadors del projecte PREDICOP ja han treballat amb les pacients de càncer de mama. Els resultats de l’estudi pilot ja s’han presentat a tres associacions de pacients: de Sant Joan Despí, del Prat de Llobregat i de Badalona. I també s’han exposat en la reunió organitzada per l’Hospital de Bellvitge amb ocasió del Dia contra el càncer de mama.

D’altra banda, les recomanacions d’estil de vida que es derivaran dels resultats de l’estudi es posaran a disposició de tota la ciutadania i, en particular, de les organitzacions que tenen contacte directe amb les dones que han patit la malaltia. De fet, serà gràcies a aquestes associacions que els resultats de l’estudi traspassaran l’evidència clínica per concretar-se, mitjançant la difusió d’aquesta informació, en canvis pràctics que han de beneficiar la qualitat de vida de les dones afectades.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.