El CatSalut i l’Institut Català de la Salut presenten el Pla de coordinació d’estratègies d’atenció ciutadana

CAP_Horta_taulell_APBCN_2014La Gerència d’Atenció Ciutadana del Servei Català de la Salut (CatSalut) i la Unitat d’Atenció Ciutadana de l’Institut Català de la Salut (ICS) han treballat conjuntament en la millora del model d’atenció ciutadana del sistema sanitari públic. El resultat ha estat l’elaboració del Pla de coordinació d’estratègies d’atenció ciutadana que, impulsat pels canvis produïts en l’entorn i per les necessitats que tenen les organitzacions d’adaptar les pràctiques de gestió, situa el ciutadà de forma real i efectiva al centre del sistema sanitari i promou la implicació dels professionals amb l’objectiu final de contribuir a una millora de la qualitat dels nostres serveis.

El Pla defineix també un document d’eixos que inclou les línies i els objectius operatius per al seu desenvolupament operatiu. En la priorització d’aquests eixos, i a través d’un qüestionari, hi han participat els comandaments de les unitats d’atenció al ciutadà d’ambdues institucions.

Els resultats s’han treballat conjuntament en una sessió que va tenir lloc el dia 24 de febrer al Centre Corporatiu de l’ICS, amb l’assistència dels responsables d’atenció ciutadana territorials i de serveis centrals del CatSalut i de l’ICS. Va ser presidida pel director assistencial de l’ICS, Antoni Juan, i el gerent d’Atenció Ciutadana del CatSalut, Joan Lluís Piqué. Els membres del Consell Directiu del Pla el van presentar, així com els eixos, les línies d’actuació i els objectius proposats per al seu desplegament territorial. Destaca la bona acollida per part dels prop de 50 assistents, així com l’enriquidor debat general per fer possible la seva implantació.

Aquest projecte, inspirat en el Pla de salut de Catalunya, s’emmarca en la Carta del drets i deures de la ciutadania en relació amb la salut i l’atenció sanitària i en el Programa Cívics de promoció de drets i deures i participació de la ciutadania.

L’objectiu de la Gerència d’Atenció Ciutadana del CatSalut és poder arribar a establir aquesta dinàmica de treball amb les diferents institucions proveïdores de serveis i les seves polítiques d’atenció a la ciutadania.

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.