El CAP Arenys de Mar reordena les urgències nocturnes

Des de fa anys, s’està duent a terme arreu de Catalunya la reordenació de l’atenció continuada i urgent a l’atenció primària, amb l’objectiu de donar una resposta més adequada a les necessitats dels ciutadans. La mesura permet millorar l’optimització i l’eficiència de l’atenció domiciliària urgent a través de la concentració dels dispositius assistencials i dels recursos, mantenint la qualitat de l’atenció.

Darrerament l’activitat urgent fora de l’horari habitual en els centres d’atenció primària (CAP) s’ha estabilitzat a causa d’un major coneixement dels recursos sanitaris per part de la població i per la posada en marxa del servei 061 CatSalut Respon, que permet oferir per telèfon atenció sanitària, informació sobre el funcionament dels dispositius sanitaris i consells de salut.

El CAP Arenys de Mar dóna cobertura a l’atenció continuada i urgent a les poblacions d’Arenys de Mar, Arenys de Munt, Llavaneres, Sant Vicenç de Montalt i Caldes d’Estrac, ja sigui de manera presencial al centre o a domicili. La dotació actual de recursos humans al centre és de dos metges, una infermera, una infermera de reforç els diumenges i festius de 8 h a 21 h i un professional de gestió i serveis. L’activitat mitjana dels domicilis d’urgències al CAP Arenys de Mar en els sis primers mesos de l’any 2015 en horari de 21 h a 8 h va ser de només 1,2 visites al dia.

Aquest fet ha aconsellat reordenar el servei, de manera que, a partir del mes de febrer de 2016, es traslladarà un metge al punt d’atenció continuada de Mataró, des d’on es donarà cobertura domiciliària al baix Maresme. Amb la concentració dels recursos existents es podrà donar resposta més adequada i més eficaç, tot aprofitant millor els recursos existents. El nombre total de professionals dedicats a l’atenció urgent es manté.

Pel que fa a l’assistència, els usuaris no notaran cap diferència. L’única cosa que canvia és que, davant d’una urgència, hauran de trucar al telèfon 061 en comptes de fer-ho al CAP. Després de la trucada, se’ls assignarà el recurs assistencial adient. El mateix 061 podrà activar una ambulància o vehicle medicalitzat o metge a domicili si ho considera oportú.

Com ha estat fins ara, els usuaris d’aquest CAP també podran adreçar-se al seu centre on seran atesos d’urgència fora de l’horari normal del centre.

Aquesta decisió s’està posant en coneixement dels professionals i dels ajuntaments de les poblacions a què dóna cobertura d’atenció continuada el CAP Arenys de Mar. Quan es posi en marxa la mesura es durà a terme una campanya informativa a tota la població en què es destacarà, de manera especial, la importància de trucar al 061 per avisar d’una urgència.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.