La Gerència Territorial Metropolitana Sud celebra el Nadal més solidari

Els professionals de la Gerència Territorial Metropolitana Sud, que inclou l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’Hospital de Viladecans i la Direcció d’Atenció Primària Costa de Ponent, han posat en marxa una programació d’activitats solidàries i celebracions especials coincidint amb l’arribada de les festes de Nadal.

L’Hospital Universitari de Bellvitge va aprofitar el ressò internacional del #GivingTuesday, dia en què el món s’uneix per donar, per iniciar l’1 de desembre una campanya de recollida d’aliments i una de recollida de joguines per als col·lectius més necessitats. En ambdós casos hi poden participar tant els treballadors del centre com els pacients o familiars.

El recapte d’aliments dura fins al 23 de desembre i demana oli, llet, llegums cuits i llaunes de conserves (peix o carn). Hi ha diferents punts de recollida repartits a l’edifici principal de l’Hospital, Consultes Externes, l’Antiga Escola, l’Idibell i el Banc de Sang. Tots els productes seran recollits directament per la Parròquia de la Mare de Déu de Bellvitge, integrant de la xarxa d’ens del Banc dels Aliments. Amb aquesta iniciativa s’arriba a 300 famílies necessitades del barri.

D’altra banda, la campanya “Cap nen sense joguines” vol recaptar el màxim nombre possible de joguines noves o usades (en bon estat) per lliurar a l’Associació Cívica La Nau, que les farà arribar als nens desfavorits perquè tinguin el seu regal de Reis. Hi ha temps per portar joguines fins al 4 de gener. El punt de recollida és al vestíbul de l’edifici principal de l’Hospital.

Festa amb Alejandro Abad

La programació de Nadal de l’Hospital Universitari de Bellvitge també inclou una festa per als fills i filles dels professionals del centre. Una tradició que es repeteix cada any i que sempre busca combinar la diversió dels més petits amb la solidaritat dels més grans. En aquesta edició el lema de la festa és “Música, ritme, emoció” i s’ha convidat el productor musical Alejandro Abad, que presentarà a Catalunya la seva cançó “Invítale a cantar”. Aquest títol forma part del projecte humanitari “Smiley Water” que l’artista està portant a terme amb els refugiats.

La col·laboració d’Alejandro Abad amb l’Hospital Universitari de Bellvitge es remunta a l’any 2014 quan va composar i produir la cançó “Ara més que mai”, dedicada als professionals de la salut. La peça es va estrenar amb motiu d’un acte organitzat per l’hospital en homenatge als professionals jubilats.

La festa infantil se celebrarà el divendres 11 de desembre a partir de les 17 hores i comptarà amb la presència del Pare Noel, així com de la companyia Pallapupes i altres propostes lúdiques per als més menuts. Hi participaran més d’un centenar de nens i nenes, acompanyats dels seus familiars.

A més, la setmana de Nadal, l’Hospital Universitari de Bellvitge lliurarà un obsequi a totes aquelles persones que han de passar unes dates tan assenyalades ingressades al centre. També se’ls oferiran menús especials, adequats sempre a les seves necessitats dietètiques.

L’Hospital de Viladecans

El calendari de Nadal de l’Hospital de Viladecans inclou també una festa infantil el dimecres 16 de desembre per als fills i filles dels professionals del centre. Aquell dia està prevista la presència de la companyia Pallapupes i una xocolatada. El divendres 18 de desembre es farà una festa d’homenatge als jubilats amb l’actuació del grup d’havaneres “Els gats vells” i la Coral Sellarès. El 23 de desembre el Pare Noel visitarà els pacients ingressats a l’Hospital de Viladecans.

Calendari de cooperació internacional

Com a comiat de l’any 2015 i benvinguda al 2016, el 30 de desembre la Gerència Territorial Metropolitana Sud repartirà a tots els professionals de l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’Hospital de Viladecans i la Direcció d’Atenció Primària Costa de Ponent un calendari de sobretaula de 2016 il·lustrat amb fotografies de projectes de cooperació internacional.

Aquesta és una iniciativa amb una llarga tradició que serveix per reconèixer la feina dels professionals de la institució que col·laboren amb causes humanitàries en països d’arreu del món. Els mateixos cooperants faciliten les imatges per confeccionar el calendari, on hi apareix el nom de cada un d’ells i el projecte en què han participat.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.