El servei de teledermatologia de l’Anoia ha atès enguany 445 usuaris fins al mes d’octubre

Els equips d’atenció primària de l’Anoia (EAP) i el Servei de Dermatologia de l’Hospital d’Igualada han consolidat la teledermatologia, un servei que permet una atenció ràpida i eficaç als centres mateixos d’atenció primària, sense que en la majoria de casos sigui necessària la derivació a l’Hospital. La transmissió d’imatges i d’informació a través de la xarxa facilita la coordinació i, si escau, la cirurgia menor o la crioteràpia realitzada pels professionals de medicina d’atenció primària. Entre gener i octubre de 2015, el servei de teledermatologia ha atès 445 casos.

El 2009 es van posar els fonaments del servei

L’any 2009 els equips d’atenció primària de l’Anoia i el Servei de Dermatologia de l’Hospital d’Igualada van endegar el Pla de millora de l’atenció en dermatologia, arran d’una situació d’alta demanda i pressió assistencial. El Pla incloïa ja des de l’inici la formació i capacitació específica en dermatologia dels professionals de l’atenció primària i la coordinació entre els dos nivells assistencials, per tal de consensuar protocols d’actuació davant situacions clíniques freqüents i d’orientar els casos més complexos.

A partir de l’any 2011 es va iniciar el servei de teledermatologia, que permet una ràpida comunicació entre l’atenció primària i el Servei de Dermatologia, a través de la transmissió d’imatges, informació clínica i el contacte entre professionals, amb criteris de confidencialitat i seguretat de les dades. Aquesta coordinació pretén assolir uns nivells òptims en l’atenció integral i centrada en la persona, en l’àmbit de la dermatologia, juntament amb l’apoderament dels professionals de l’atenció primària, la qual cosa ha implicat capacitar-los en tècniques de cirurgia menor, crioteràpia i biòpsia de pell.

Un pla que s’ha desplegat a l’Anoia

A tots els EAP, entre un i tres professionals de medicina d’atenció primària porten a terme aquestes activitats i són els referents específics en dermatologia per a tot l’equip, de manera que revisen els casos i mantenen la comunicació amb l’atenció especialitzada hospitalària a través de la teledermatologia i de reunions presencials mensuals.

En tots els casos, l’activitat realitzada es registra convenientment a la història clínica de les persones usuàries.

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.