Més de la meitat dels infants atesos a l’Aula Hospitalària de l’Arnau afirmen que els resulta beneficiós per a la salut seguir el curs escolar durant l’ingrés

aul_hospitalaria_ICS_ (2)Un 92% tornaria a freqüentar l’Aula de l’hospital lleidatà si patís un reingrés i la majoria explica la seva experiència als amics com un fet positiu de la seva estada al centre.

Les quatre aules hospitalàries de l’ICS també han començat el curs escolar aquest dimarts. Cada any, atenen una mitjana de 1.600 infants.

Una de les conclusions de la tesi doctoral de la professora de l’Aula Hospitalària de l’Hospital Arnau de Vilanova de Lleida de l’Institut Català de la Salut (ICS), Toñi Castillo, és que l’assistència a l’Aula ajuda l’infant a recuperar-se: “les aules hospitalàries també curen”. L’estudi “Aula Hospitalària, qualitat de vida” recull el resultat de prop de 200 enquestes realitzades a infants atesos a l’Aula Hospitalària del centre lleidatà i als seus pares. Per a l’autora de la tesi, “els resultats reflecteixen el que ja ens transmetien els infants i les famílies, la veuen com un recurs perfecte per dotar de normalitat l’estada a l’Hospital”.

El 55% dels nens consultats reconeixen que els resulta beneficiós seguir el curs escolar durant l’ingrés. Allà, no només hi troben la possibilitat de continuar el curs, en la mesura que els és possible, sinó que també aprenen a gestionar la seva malaltia, a entendre-la i a fer-hi front. L’experiència els resulta, a la major part d’infants, molt enriquidora ja que l’actitud positiva generada dins l’aula fomenta l’automotivació des de tots els punts de vista. Nou de cada deu nens enquestats tornarien a assistir a l’aula hospitalària si patissin un reingrés i un 87% en va parlar amb els seus amics com d’un fet rellevant i positiu en el transcurs de la seva malaltia. Castillo explica que periòdicament reben la visita d’infants que han passat per l’aula o, fins i tot, d’antics alumnes que s’han fet grans i volen aprendre de l’experiència com a possible via laboral. Els pares consultats també valoren molt positivament el recurs de l’aula hospitalària. El 72% considera que ha contribuït a millorar l’estat d’ànim de l’infant i pràcticament tots n’avalen els efectes positius.

Cada dia a l’aula hospitalària és diferent i transcorre adaptant-se als infants que hi ha ingressats en el Servei de Pediatria. Els petits ingressats reben el suport educatiu de l’aula des del primer dia de l’ingrés, si la seva salut els ho permet. Un suport que s’adapta a les necessitats de cada infant, respectant-ne el ritme acadèmic i el de la malaltia. Per a Castillo, el treball de l’aula hospitalària va més enllà dels coneixements que cal aprendre i tracta també d’ajudar la família i l’entorn de l’infant, en moltes ocasions desbordats pels esdeveniments.

Més de 1.600 alumnes cada curs escolar

Quatre hospitals de l’Institut Català de la Salut tenen aules hospitalàries als serveis de pediatria: l’Arnau de Vilanova de Lleida, Vall d’Hebron, Doctor Josep Trueta de Girona i Germans Trias i Pujol de Badalona. De mitjana, les quatre aules hospitalàries atenen més de 1.600 infants, d’entre 3 i 16 anys, cada curs escolar. Segons el nivell de complexitat de l’Hospital varia també la mitjana de dies que els infants estan ingressats i, per tant, el temps que reben el suport educatiu des de les aules hospitalàries. L’ICS i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat treballen de forma conjunta per oferir un servei educatiu de qualitat als hospitals.

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.