Els murs del CAP Lluís Sayé de Barcelona ciutat mostren grans imatges contra la discriminació racial en el marc del Festival de Fotografia Documental DOCfield15

expo-CAPLluisSayeDOCfield_APBCN_2015_2Els testimonis de cinc persones immigrades protagonitzen “Esquerdes”, el projecte fotogràfic documental del col·lectiu Ruido Photo i l’organització no governamental SOS Racisme que s’inaugura demà divendres, 17 de juliol, als murs exteriors del Centre d’Atenció Primària Lluís Sayé. Tant els professionals del CAP com tot l’Àmbit d’Atenció Primària Barcelona Ciutat de l’Institut Català de la Salut participen en la mostra cedint la façana del centre, que serveix com a espai expositiu a l’aire lliure obert a tota la ciutadania.
L’exposició reivindica el caràcter multiracial i multicultural de Barcelona i especialment del barri del Raval, al qual pertany la població usuària del CAP Lluís Sayé, que té un gran nombre de persones immigrades de procedència majoritàriament pakistanesa, però també africana, filipina i llatinoamericana.

Amb aquesta intervenció fotogràfica de grans dimensions al carrer, es vol sensibilitzar la població del barri, i tothom qui hi passi, sobre casos reals de discriminació racial i sobre la importància de modificar comportaments per integrar plenament les persones nouvingudes. L’Àmbit d’Atenció Primària Barcelona Ciutat de l’ICS se suma a aquesta sensibilització que fa la mostra per eradicar actituds discriminatòries i excloents.

Testimonis reals per visibilitzar casos de discriminació

expo-CAPLluisSayeDOCfield_APBCN_2015Les imatges que componen “Esquerdes” són fruit de les entrevistes a cinc persones que van passar pel Servei d’Atenció i Denúncia (SAID) de SOS Racisme Catalunya. Toni Arnau ha captat l’essència d’aquests testimonis en les fotografies i Laia Gómez ha recollit les seves vivències en els textos. Ambdós artistes són integrants de Ruido Photo, una organització dedicada a la fotografia en temes de drets humans.

“Esquerdes”, que es podrà veure fins al 17 d’agost de 2015, és una de les més de 30 exposicions que formen part del DOCfield15, el Festival de Fotografia Documental de Barcelona.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.