L’Atenció Primària del Baix Llobregat Centre posa en comú estratègies de millora de la qualitat

Els professionals del Servei d’Atenció Primària (SAP) del Baix Llobregat Centre van celebrar el juny la primera Jornada de Qualitat, una trobada en què els diferents equips del territori van posar en comú coneixements, iniciatives i inquietuds relacionades amb els projectes de qualitat i seguretat dels pacients que estan portant a terme. La jornada, organitzada al voltant de quatre taules temàtiques, va servir per analitzar l’estratègia en qualitat i presentar experiències innovadores en aquest camp. El Dr. Àngel Jover, director del SAP Baix Llobregat Centre, va subratllar el caràcter participatiu de la trobada, tant pel que fa al nombre d’assistents com per la naturalesa de les propostes presentades.
La convocatòria va permetre posar sobre la taula diferents models de treball i eines que utilitzen els professionals de l’assistència primària per millorar la qualitat, com el gestor documental Share Point, que s’ha començat a implantar i utilitzar de manera conjunta. També es van presentar els resultats dels diferents grups de millora del territori, que han treballat en propostes sobre cronicitat i final de vida, registre d’incidències, pla de formació i control d’estocs i caducitats. Els registres obtinguts seran de gran utilitat per a tots els equips del Baix Llobregat Centre.

D’altra banda, es van presentar les experiències en millora de la qualitat dels Equips d’Atenció Primària (EAP) Molí Nou, Sant Feliu, Can Vidalet, Molins de Rei, Sant Vicenç dels Horts, Sant Ildefons i Corbera, així com de l’equip d’Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva (ASSIR) del Baix Llobregat Centre.

La valoració d’aquest primer espai de trobada de tots els equips del SAP ha estat molt positiva. Els assistents han coincidit en què “la qualitat no és un treball afegit sinó una manera de treballar” i han subratllat la importància de fer participar a tot l’equip en aquests temes.

La primera Jornada de Qualitat del SAP Baix Llobregat Centre forma part d’una estratègia de comunicació i treball en comú entre els equips d’aquest territori que va començar fa un any amb la creació del Comitè de Qualitat, les Comissions Territorials i els grups de treball transversals.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.