El suport administratiu a l’activitat assistencial, l’atenció presencial i telefònica i la realització dels tràmits administratius i assistencials propis de les unitats d’atenció al ciutadà de 37 equips d’atenció primària, que donen assistència en 82 centres i consultoris de la DAP Costa de Ponent i de la unitat territorial d’atenció continuada i urgències d’atenció primària (ACUT) del SAP Baix Llobregat Centre, han aconseguit renovar la certificació en la norma ISO 9001:2008 de forma conjunta i sota un model multisite.
El projecte multisite neix de la necessitat d’establir un sistema de treball comú i de regular la gestió administrativa dels processos. En una única certificació de qualitat, s’aconsegueix garantir l’acompliment dels requisits i la normativa. El ciutadà és atès d’igual forma en els diferents dispositius assistencials, tot disminuint la variabilitat, que és una font de possibles errors. Així, s’ha actuat també sobre la millora en la seguretat del pacient.
Durant aquests anys, s’han unificat els criteris d’actuació dels professionals de gestió i serveis a través de procediments consensuats i d’aplicació territorial, en els quals s’ha eliminat tot allò que no aporta un valor afegit al ciutadà, millorant així l’efectivitat i l’eficiència. La Comissió de Qualitat i Seguretat de la DAP Costa de Ponent manté l’aposta per la millora dels entorns informàtics on es gestiona la documentació, es facilita la formació per a l’adquisició de competències en matèria de qualitat i es dóna suport per garantir el treball col·laboratiu i en equip.
Els coneixements de la Unitat d’Atenció al Ciutadà en la gestió per processos i en metodologia de qualitat fan que sigui imprescindible una participació activa del personal de gestió i serveis en el desplegament del projecte d’acreditació dels equips.