Els metges amb més empatia i que donen més confiança als pacients són els que reben més consultes sobre sexe

L'enquesta s'ha dut a terme durant la IV Jornada de Recerca en Atenció Sanitària Especialitzada de la Catalunya Central de l’ICS.

L’enquesta s’ha dut a terme durant la IV Jornada de Recerca en Atenció Sanitària Especialitzada de l’ICS a la Catalunya Central.

Com es tracten els problemes de salut relacionats amb la sexualitat a les consultes dels centres d’atenció primària i quins són els principals esculls que cal superar per poder tractar aquestes problemàtiques amb normalitat són els temes que es plantegen en una enquesta realitzada en el marc de la IV Jornada de Recerca en Atenció Sanitària Especialitzada de la Catalunya Central de l’ICS, que conclou que els principals elements que es valoren en aquest tipus de consultes són l’empatia i la confiança entre pacient i professional (84%), la confidencialitat (71%) i els coneixements sobre el tema (61%).

El treball demana l’opinió a diversos professionals sanitaris (de medicina, residents de medicina de família, llevadores i d’infermeria) sobre la seva experiència en l’abordatge de la sexualitat a la consulta. El 71% dels enquestats respon que només fan preguntes sobre l’esfera sexual dels seus pacients en casos molt concrets i que el 6% no fa mai preguntes sobre aquest àmbit. Així doncs, només un de cada cinc professionals d’atenció primària fa un seguiment habitual de la salut sexual dels seus pacients. Per millorar aquestes dades, els professionals demanen tenir més temps a la consulta i més coneixements sobre sexologia clínica i salut sexual.

Els problemes de salut relacionats amb la sexualitat no es tracten habitualment a les consultes d’atenció primària. Segons l’opinió dels professionals sanitaris, els motius principals d’això són que els pacients prefereixen no explicar aquests problemes i resoldre’ls en el propi entorn familiar (55%) o que els pacients poden no tenir prou confiança amb el professional que els atén per comentar aquests temes (29%).

Els elements que poden dificultar la comunicació entre usuari i professional són, majoritàriament, el sexe (74%) i el caràcter i tracte del professional (65%), tot i que també hi poden influir el temps de consulta i l’edat del professional.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.