Cinc CAP de l’ICS de Barcelona acullen alumnes d’ESO per formar-los com a auxiliars administratius i col·laborar així a evitar que deixin els estudis

diversificacio-curricular_APBCN-2015Aquest trimestre escolar han començat les estades formatives d’estudiants de darrer curs d’ESO a cinc CAP de l’ICS a la ciutat de Barcelona dins del Programa de diversificació curricular, que fa possible que joves que estan desmotivats amb els estudis puguin millorar l’adquisició de competències socials i professionals a empreses i entitats de l’entorn immediat del seu barri. 

És previst que els cinc CAP implicats enguany en l’experiència – els CAP Clot, Poblenou, Sant Martí, Besòs i Ramon Turró– passin a ser-ne sis durant el segon trimestre d’aquest 2015, amb la incorporació del CAP La Pau com a centre de l’Àmbit d’Atenció Primària Barcelona Ciutat que acollirà, com a mínim, un estudiant en pràctiques formatives. L’objectiu de la participació dels professionals dels CAP en aquesta proposta és contribuir a evitar que els joves amb més dificultats en els estudis abandonin prematurament les aules.

De moment,  dos matins a la setmana, cinc alumnes de l’Institut Joan d’Àustria i de l’Institut Barri Besòs van als CAP per fer-hi formació pràctica en tasques administratives, de magatzem i d’atenció a la ciutadania. Cada alumne té la supervisió d’un tutor al CAP, que és el responsable de Gestió i serveis del centre. Aquest professional de l’ICS tutoritza l’estudiant i, al final d’aquestes pràctiques, serà l’encarregat de redactar un informe d’avaluació que suposarà a l’alumne el 40% de la nota final del curs d’ESO.

La participació dels CAP de Barcelona de l’ICS en aquest Programa de formació que vol professionalitzar els estudiants d’ESO seguirà en marxa fins a finalitzar l’any 2016, però és molt probable que es prorrogui la vigència d’aquest conveni de col·laboració entre el Consorci d’Educació de Barcelona, el Districte de Sant Martí i l’Àmbit d’Atenció Barcelona Ciutat de l’ICS.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.