Prop de 700 administratius de l’ICS es reuneixen a Granollers per compartir bones pràctiques

general2L’Auditori de Granollers ha acollit la VII Jornada d’Administratius de l’Institut Català de la Salut (ICS). En aquesta trobada, s’han abordat qüestions relacionades amb la confidencialitat de la informació, la seguretat dels pacients, la participació ciutadana i la coordinació entre els diferents nivells assistencials.

Hi han participat professionals de l’ICS, usuaris i membres d’associacions ciutadanes, amb l’objectiu de tractar l’estat de l’atenció a la ciutadania des de tots els punts de vista. 

La conferència inaugural, sota el títol “De l’eficiència a la intel·ligència”, ha anat a càrrec de Joaquim Brugué, catedràtic de ciència política i de l’administració de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), professor de la Universitat de Girona (UdG) i membre de l’Institut de Govern i Polítiques Publiques (IGOP).

A continuació ha començat la taula sobre seguretat i confiança dels ciutadans amb el vídeo dels professionals del CAP Ocata: “L’acollida al centre com a eina de millora i qualitat”. Seguidament, s’han exposat les experiències sobre la implantació del nou model d’atenció a urgències a l’Hospital de Viladecans, la traçabilitat de la història compartida i de la demanda d’informació pels treballadors, i el model de seguretat en els pacients dels equips d’atenció primària de Terres de l’Ebre.

La segona part de la Jornada ha començat tractant la necessitat de facilitar a la ciutadania els tràmits administratius que li calen per ser atesa a la xarxa sanitària, formada per diversos proveïdors i nivells assistencials. S’han pogut conèixer experiències sobre: la gestió de derivacions entre l’Hospital General de Granollers i l’atenció primària; la valoració de la qualitat de la Unitat Funcional d’Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA) de l’Hospital de Bellvitge (en format de vídeo); la coordinació entre nivells assistencials per millorar la continuïtat assistencial, i el procediment de citacions de pacients d’urgències de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron als especialistes dels centres d’atenció primària de referència.

La darrera taula s’ha centrat a valorar què esperen els usuaris quan arriben a un taulell d’informació i també s’hi ha tractat la necessitat d’incorporar la ciutadania en la presa de decisions. S’ha parlat sobre les reclamacions motivades per una percepció d’una mala resposta del professional, l’avaluació dels menús oferts a les urgències de l’Hospital de Bellvitge, i el vídeo dels cartells informatius sobre l’horari d’atenció del CAP Monistrol de Montserrat.

Finalment, els usuaris han estat els protagonistes de la Jornada en una taula rodona a sis bandes moderada per Javier Granda, periodista de Diario Médico. Hi ha participat Custodia Moreno, membre del Consell de Salut d’Horta-Guinardó; Frederic Crespo, president de la Fundació Step by Step; Montserrat Palanques, tècnica de salut de la Federació Catalana de Voluntariat Social; Òscar Solans, responsable funcional d’Història Clínica Compartida de Catalunya al TicSalut; Dolors Navarro, vicepresidenta del Fòrum Espanyol de Pacients i Dani Rojo, usuari de l’ICS.

Després de les conclusions, s’han lliurat els premis de la Jornada que s’han estat els següents:

  • Premi a la Millor Comunicació Oral per a Mercè Verdaguer, del Servei d’Atenció Primària (SAP) Vallès Oriental, que ha parlat sobre la gestió de derivacions retornades de l’Hospital de Granollers a l’atenció primària.
  • Premi a la Millor Videocomunicació per a Núria Esquina, del SAP Barcelonès Nord i Maresme, sobre l’acollida al centre com a eina de millora i qualitat.
  • Premi al Millor Pòster per a Rosa Maria Gasulla, del SAP Anoia, sobre com l’opinió de la ciutadania a través de les reclamacions ajuda a millorar la tasca del personal administratiu. El pòster premiat, escollit entre un total de 100 presentats i 14 finalistes, ha estat triat per votació dels participants abans de la Jornada i mentre aquesta s’ha desenvolupat.
  • Premi a la Millor Activitat Virtual per a Núria Perera, de la Direcció d’Atenció Primària Metropolitana Nord, i Neus Jové, de l’Hospital Universitari Verge de la Cinta de Tortosa, per La cerca del tresor (activitat en què s’havien d’aportar idees i recursos per a la professionalització del personal administratiu sanitari).

L’organització ha valorat molt positivament la participació en la Jornada, a la seu de la qual han assistit prop de 700 persones i unes 250 a les subseus (repartides per tot el territori) que han seguit les ponències a través d’Internet.

Tota la informació sobre les activitats prèvies a la Jornada i els premis es pot trobar al web http://www.ics.gencat.cat/jornadaadminics2014/

També podeu veure els vídeos presentats en aquest llista de reproducció de Youtube.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.