Tres experiències de l’ICS guanyen premis a la 4a Jornada del Pla de Salut

fotoTres experiències dutes a terme en centres de l’Institut Català de la Salut (ICS) han estat premiades en la 4a Jornada del Pla de Salut, que s’ha celebrat avui a Sitges. Els tres projectes estan orientats a millorar la salut de les persones, i s’emmarquen dins de les línies que recull el Pla de Salut de Catalunya 2011-2015. En total s’han presentat 900 experiències, de les quals s’han premiat cinc. 

Un dels premis ha estat per a un projecte realitzat pel Servei d’Atenció Primària Terres de l’Ebre, que consisteix en la posada en marxa d’una estratègia de gestió de la seguretat dels pacients en onze equips d’atenció primària de les Terres de l’Ebre.

Un altre premi ha estat per a la reordenació del Programa de cirurgia cardíaca de l’Hospital Universitari de Bellvitge, que ha aconseguit reduir el nombre de pacients en llista d’espera i el temps de demora, mantenint els estàndards de qualitat. Aquestes millores s’han aconseguit mitjançant la revisió dels circuits i l’optimització de les llistes d’espera. Des de la posada en marxa del Programa ha permès reduir la mortalitat del 0,9% al 0,8%, l’estada a l’UCI de 5,7 a 5,3 dies i els reingressos del 4,2% al 2,3% sobre el total de les altes.

El tercer guardó ha estat per al projecte GeriatrICS, orientat a millorar l’atenció als pacients grans institucionalitzats en diverses residències geriàtriques de l’àrea Metropolitana Nord, mitjançant l’elaboració d’un quadre de comandament que permet fer el seguiment i la comparació de diferents indicadors clínics, de gestió i farmacològics. L’objectiu del projecte és millorar la continuïtat assistencial, aconseguir una major agilitat en l’atenció a la demanda per reaguditzacions, millorar la capacitat de tractament a les descompensacions i desenvolupar les competències d’infermeria i d’atenció als pacients crònics.

Més informació sobre la 4a Jornada del Pla de Salut al web del Departament de Salut

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícia i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.